Ledový Earl Grey s pomerančem

Domácí ledový čaj je prostě tisíckrát lepší, než kupovaný, protože v něm nejsou tuny cukru a nenajdete tam ani umělá aromata a příchutě. Mně se nedávno splnil jeden můj malý sen – díky spolupráci s firmou Catler mám v kuchyni čajovar a jsem z něj úplně nadšená. Brzy na něj napíšu i recenzi, až ho pořádně vyzkouším, každopádně nedalo mi to a nachystala jsem zatím aspoň pár receptů na domácí nápoje s čajem. Nikdy dřív by mě nenapadlo, jak skvěle může chutnat správně vylouhovaný čaj oproti tomu obyčejně zalitému. Ale teď už k receptu! Miluju Earl Grey a ledově vychlazený chutná stejně skvěle, jako ten horký.

Domácí ledový čaj

INGREDIENCE (na asi 1,2 litru):

  • Černý sypaný čaj Earl Grey
  • 1 velký pomeranč
  • Snítka máty
  • 1/8 limetky
  • Dobrovolně, pokud rádi sladíte: 2 lžíce medu

POSTUP:

  1. Uvařte litr čaje a nechte ho vylouhovat tak, aby nebyl ani slabý, ani moc silný.
  2. Vylouhovaný čaj nechte úplně vychladnout.
  3. Oloupejte pomeranč a vložte ho do mixéru (já použila mixér na smoothie). Pokud sladíte, přidejte nyní i med. Přihoďte pár lístků máty a šťávu z limetky. Vše úplně rozmixujte.
  4. Pokud vám nevadí kousky, hned pomerančovou směs vmíchejte do čaje. Pokud kousky nemáte rádi, nejdřív přeceďte.
  5. Ledový čaj podávejte s plátkem pomeranče a pokud zrovna není moc velká zima, nezapomeňte na pár kostek ledu.