Perníkové Cake Pops

Cake Pops

Cake Pops určitě všichni znáte. Jsou to taková dortová lízátka. Většinou se dělají tak, že upečete libovolný dortový korpus, rozdrobíte ho a zase ho něčím spojíte. Já jsem je ale vyrobila úplně jinak. Zbyl mi totiž velikonoční perník z pátečního focení.

Protože u mě teď probíhá měsíc Šetrnějšího domova, ještě víc než kdy jindy, nepřipadá v úvahu zbytečně vyhazovat jídlo. A na talíři se na mě smál, s prominutím, oschlý perník, který už nikdo nechtěl jíst. Ondra ho tedy rozdrobil a já z něj pak vyrobila úplně novou dobrotu.

Cake Pops

INGREDIENCE:

  • Perník (pokud doma nemáte zbytky, můžete ho samozřejmě upéct)
  • 1 plnotučný tvaroh ve vaničce
  • 200 g kvalitní čokolády
  • 100 ml smetany
  • Zdobení, špejle

Cake Pops

POSTUP:

  1. Pokud nemáte zbytek perníku, upečte si ho třeba podle receptu nahoře v ingrediencích.
  2. Perník rozdrobte do mísy a podle toho, kolik ho máte, tolik k němu přidejte tvarohu.
  3. Pořád míchejte a přidávejte, než vám vznikne „těsto“, kterépůjde dobře tvarovat a nebude se lepit.
  4. Vytvarujte kuličky tak velké, aby se dobře jedly na jedno sousto, naskládejte je na talíř a dejte do mrazáku.
  5. V hrnci přiveďte smetanu k varu, odstavte a potom do ní nalámejte kousky čokolády a dobře míchejte, dokud se vše nerozpustí a nespojí.
  6. Vyndejte kuličky z mrazáku a napichujte je na špejle, nebo speciální Cake Pops tyčinky.
  7. Dokud jsou kuličky pořádna studené, máčejte je v čokoládě a ještě než čokoláda zatvrdne, obalujte je ve zdobení.
  8. Hotová lízátka zapíchněte do hrnku plného cukru, nebo do kostky másla a dejte do lednice. Vyndejte až před podáváním.

TIP: Špejle můžete ozdobit barevnými lepícími páskami (washi pásky), aby byly veselé, stejně jako lízátka.