Měkoučké palačinky

DSC_8207

Palačinky umí každý a každý na ně má svůj recept. Já jsem nedávno zkusila ten z kuchařky Julie Child a palačinky byly tak krásně měkoučké a vláčné, že už je nedělám jinak. Dělám je nazpaměť a možná už jsem si recept trošku poupravila, takže nemusí s kuchařkou úplně souhlasit. Taky jsem se dost zamilovala do krému z Lotus sušenek a řadím ho na stejnou příčku s Nutellou, takže milovníkům sladkého doporučuju!

DSC_8210

INGREDIENCE (hrnek = cca 250 ml):

  • hrnek mléka
  • hrnek vody
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • špetka soli
  • 4 vajíčka

POSTUP:

  1. Ve větší míse smíchejte vodu a mléko, metlou zašlehejte vejce a špetku soli.
  2. Za stálého šlehání přidejte mouku. Pokud se chystáte jíst palačinky jen na sladký způsob, můžete přidat i vanilku a špetku skořice.
  3. Na nepřilnavé pánvi rozpusťte kousíček másla a vlijte těsto tak, aby šlo rozlít po celé ploše a nebylo moc tlusté (já to odměřuju pomocí naběračky, které tám dam asi 3/4).
  4. Palačinky smažte do světlé barvy, ne moc do hněda, protože díky tomu zůstanou krásně vláčné.

TIP: Pokud jste nepřidali vanilku a skořici, můžete palačinky podávat i na slaný způsob, například se špenátem, žampiony na smetaně, nebo se sýrem. Ty mám ze slaných nejradši.

Pomazánku z Lotus sušenek dělají v hladké i křupavé verzi. Já mám na palačinky radši tu hladkou.

Pomazánku z Lotus sušenek dělají v hladké i křupavé verzi. Já mám na palačinky radši tu hladkou.